كد مطلب: 28116
25 مهر 1395 ساعت 16:14

سید احسان باقری در یادداشتی مطرح كرد:

شعار پپسی، ارمغان زندگی در جامعه‌ وحوش است

سید احسان باقری، مدیر خانه عكاسان ایران حوزه هنری، در یادداشتی ضمن انتقاد از شعار تبلیغاتی محصولات پپسی، شعار تبلیغاتی «در لحظه زندگی كن!» را ارمغان زندگی در جامعه‌ وحوش دانست.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری سید احسان باقری عكاس و مدیر خانه عكاسان ایران در یادداشتی به انتقاد از شعار تبلیغاتی كارخانه پپسی پرداخته كه در زیر می خوانید:

پدرم كه اصالتا تهرانی هستند تعریف می كردند كه آن اوایل كه پپسی به تهران آمده بود هر كه می‌خورد حالش بد می شد. تبلیغاتچی‌ها پپسی می‌آوردند و رایگان بین مردم پخش می‌كردند تا كم‌كم ذائقه‌ مردم عوض شد و به جای سركه شیره و ...، پپسی خوار شدند. تازه داخل درب بعضی نوشابه‌ها را وقتی باز می كردی جایزه سكه داشت و همین مردم را بیشتر ترغیب می كرد ... .
این روزها تبلیغ جدید پپسی این است: در لحظه زندگی كن!

امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: در زمان حال زندگی كنید و مغتنم بشمارید فرصت میان دو عدم  (گذشته و آینده) را. طبیعتا در گذشته زندگی كردن انسان را دچار افسردگی و در آینده زیستن انسان را دچار اضطراب می‌كند.

اما این كلام نورانی با شعار پپسی متفاوت است. شعار پپسی (در لحظه زندگی كن) یعنی اصالت‌بخشی به لذت. نگاهی كه سال‌ها ست تمدن غرب پرچم‌دار ترویج آن است. در لحظه و از لحظه لذت ببر و به عواقب و اثرات آن نیندیش.

این شعار یعنی  آثار وضعی اعمال و رفتار، حقوق فردی و اجتماعی و همه سنت‌های الهی را نادیده بگیر!
این شعار ارمغان زندگی در جامعه‌ وحوش است.

دین ما می گوید: لحظه های خشم و شهوت را به تاخیر بینداز، لختی در قدرت پروردگار بیندیش و در عظمت خلیفت اللهی ات.
و رشد و تكامل انسان در گذشتن از لذت لحظه ها برای رسیدن به قله هاست.

شیشه‌ زهری كه روی آن نوشته شده (در لحظه زندگی كن) و ما آن را می نوشیم، به تدریج در درون ما رسوخ می كند و فارغ از ضررهای جسمی، شعار آن راه را برای بلعیدن و هضم كردن تمدن غرب هموار می سازد.


نظر بگذارید

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیکی :
وب سایت:
* متن نظر: